Segons un estudi de la Universitat de Pennsylvania, menjar festucs, encara que sigui entre hores, aporta grans beneficis per al cor i ajuda al cos humà a respondre positivament a l’estrès diari.
En l’estudi realitzat van participar 28 persones compreses entre els 30 i 70 anys, amb uns nivells de colesterol lleugerament elevats, semblats als de la majoria de la població.
Sobre aquest grup es van provar tres dietes diferents, totes elles baixes en colesterol. Una d’elles, sense consum de festucs i les altres dues amb consum d’aquests, però en diferent mesura. En conjunt, totes les dietes proporcionaven la mateixa quantitat de greixos saturats, però diferents quantitats de greixos no saturats, proporcionades pels festucs. Cada individu va passar per les tres dietes, comparant-se finalment els resultats.
L’estudi va demostrar els efectes beneficiosos d’una dieta rica en festucs contra diversos factors de risc que poden dur a patir malalties cardiovasculars, ja que millora els nivells de colesterol en sang o redueix el risc d’una carditis.

Comentaris Recents